Grolsch
Kornuit
Peroni
De Klok
Grolsch en Grimbergen Speciaalbier
Viper

Asahi past bij ondernemers die zich richten op de ontdekkende horecagast. In eigentijdse bars, lounge clubs en kwalitatieve restaurants met een oriëntale inslag maakt Asahi de beleving compleet.

Judit Mocsári Brandmanager Asahi

Asahi Super Dry is ’s werelds eerste “Karakuchi” bier en de marktleider in Japan.

In 1889 werd de Asahi Brouwerij opgericht, met als doel een bier van wereldklasse te brouwen in Japan. Er werd voor het eerst volgens het Duitse Reinheitsgebot gebrouwen. De kwaliteit van het bier werd al snel geprezen in heel Japan. Het was dan ook niet gek dat Asahi in 1903 al marktleider was. Na de oorlog moest Asahi zich weer volledig opnieuw oprichten. Dankzij de introductie van Asahi Super Dry in 1987 kwam het bedrijf terug aan de top en veranderde het definitief de bierindustrie in Japan.

De smaak van Asahi Super Dry was zo revolutionair dat het management het erg spannend vond om het bier te lanceren. Consumentenonderzoek gaf uiteindelijk de doorslag. De “Karakuchi smaak” bleek erg populair. Door de frisse en schone afdronk kan Asahi gecombineerd worden met elk type eten. Omdat er nog geen bier-gerelateerde term was om droog bier te omschrijven (in tegenstelling tot wijn) werd het bier gedoopt tot Asahi Super Dry. En met succes, Kanpai!

Proef het om het te begrijpen

Wat is Karakuchi?

Voor Asahi Super Dry is kwaliteit fundamenteel. Zo wordt het bier gebrouwen met een zorgvuldig geselecteerde giststam, een rijke hoeveelheid hopsoorten voor een elegante bitterheid, streng geselecteerde granen en het typisch Japanse ingrediënt rijst voor een delicate smaak.

In Japan worden vele complexe concepten uitgedrukt in een enkel woord. Karakuchi is één van die woorden. Het vangt de complexiteit van Asahi Super Dry's unieke smaakprofiel. Bij elke slok komt de unieke Karakuchi smaak tot leven: "A dry, crisp taste with a quick and clean finish."

Zo lest Asahi Super Dry niet alleen je dorst, maar ook je nieuwsgierigheid. Karakuchi heeft dus geen directe vertaling; proef het om het te begrijpen!

Duurzaamheid bij Asahi

Asahi behoort tot de tien grootste bierbrouwers ter wereld. In Japan ligt de focus voornamelijk op de lange termijn. Zodoende is Asahi constant bezig met het doen van investeringen die ook positief uitwerken op de toekomstige generaties. Het duurzaamheidsbeleid is gericht op gezondheid, de maatschappij en het milieu.

Op het gebied van gezondheid richt Asahi zich voornamelijk op verantwoord alcoholgebruik, voedselveiligheid en het stimuleren van een gezonde levensstijl bij personeel en consumenten. In de maatschappij denkt Asahi een grote impact te kunnen maken door de productieketen te verduurzamen en watergebruik te reduceren.

Tot slot wil Asahi een positieve impact hebben op het milieu. Het bedrijf heeft als doel haar uitstoot te reduceren (tot 0 in 2050), in te spelen op een recycle maatschappij, biodiversiteit in stand te houden en bovenal bewustzijn te creëren over hoe om te gaan met de natuur.

Een van de belangrijkste initiatieven zijn de Asahi Bossen. Deze bossen zorgen ervoor dat CO2 uitstoot gecompenseerd kan worden, waterbronnen beschikbaar blijven én de biodiversiteit in stand blijft.

Het is dan ook niet gek dat het biermerk Asahi een van de initiatiefnemers achter Duurzame Horeca is. “In 2050 geloven wij CO2 neutraal te ondernemen. Dit betekent ook dat wij deze doelen willen gaan delen met al onze zakenpartners. Dat is pas duurzaam zaken doen.” Aldus Remco van der Meer van Asahi Europa.

Hulp is onderweg!

Spoeddienst Biertechniek 053 - 48 33 486
Spoeddienst Evenementen 053 - 48 33 135
Toned (bij Calamiteiten) 088 - 00 11 200
Weekenddienst
Met trots voor u gebrouwen. Geen 18, geen alcohol. overAlcohol
Met trots voor u gebrouwen. Geen 18, geen alcohol. overAlcohol

Ben jij 18 jaar of ouder?

Vul je geboortedatum in om toegang te krijgen tot de website.