Grolsch
Kornuit
Peroni
De Klok
Grolsch en Grimbergen Speciaalbier
Viper

Het merk Grolsch past goed bij ondernemers die weten wat ze willen, oftewel ondernemers met karakter. Samen laten we gasten in de horeca genieten van hun eigen keuze uit een brede portfolio aan bieren, ieder met hun eigen signatuur.

Melanie Koning Marketing Manager Grolsch

Proef het seizoen, proef KARAKTER

Grolsch is een merk dat weinig introductie behoeft. Je kent ons van de beugel, Vakmanschap is Meesterschap en de vele speciaalbieren. En van onze uitgesproken smaak. We brouwen namelijk al meer dan 400 jaar op basis van eigen overtuiging en met zorgvuldig geselecteerde ingrediënten. Hierdoor zijn onze bieren vol van smaak en hebben ze een rijke afdronk.

Het karakter van Grolsch proef je ook in de speciaalbieren. Elk seizoen komt met z’n eigen karakter, net als de karaktervolle speciaalbieren van Grolsch.

In de speciaalbier campagne laat Grolsch zien dat je van de speciaalbieren van Grolsch kan genieten op jouw manier.

Proef Karakter met Grolsch alcoholvrij

Het karakter van Grolsch proef je ook in onze range aan alcoholvrije bieren. Je proeft het in Grolsch 0.0%, gebrouwen met twee soorten hop, net zoals ons Grolsch Premium Pilsner. Ook proef je het karakter in Grolsch 0.0% Radler, dat gebrouwen en gemixt is met echt vruchtensap. En ook in Grolsch Weizen 0.0%, een natuurtroebel tarwebier met de karakteristieke geuren van kruidnagel en fruit.

 

De nieuwe Grolsch alcoholvrij Proef Karakter-campagne laat zien dat je kan genieten van het moment op elk moment. En dat Grolsch ook een passend bier heeft voor elk moment. Voor iedereen die geen alcohol wil of kan drinken, maar wél wil genieten van een lekker bier.

Waarom Grolsch op tap voor gasten?

Grolsch is een heel bekend merk en we worden zeer gewaardeerd door onze consumenten. Kiezen voor Grolsch als merk op de tap is een keuze waar vele gasten blij mee zullen zijn, want: 

  • Grolsch is het enige biermerk in Nederland dat sterk vertegenwoordigd is in alle grote bierstijlen (pils, 0.0%, Radler en Speciaalbier)
  • Grolsch behoort tot de top 2 meest overwogen biermerken door consumenten in Nederland (bron: Kantar)
  • De smaak van Grolsch Premium Pilsner is op basis van internationale beoordelingssites (o.a. Untappd) het best beoordeelde Nederlandse pils
  • Grolsch Premium Pilsner wint marktaandeel in zowel supermarkten als in de horeca in het afgelopen jaar (bron: IRI / Nederlandse Brouwers)
     

De Grolsch Proeverij

De Grolsch Proeverij staat voor een unieke serie speciaalbieren, gebrouwen in de Proefbrouwerij van Grolsch en voorlopig exclusief verkrijgbaar in geselecteerde Proeverij Cafés.

In de Proefbrouwerij hebben onze Meesterbrouwers de vrije hand om bestaande recepten door te ontwikkelen, traditionele bierstijlen een moderne twist te geven of op basis van hun eigen creativiteit nieuwe bieren en stijlen te ontwikkelen. 

Als onderdeel van de Grolsch Proeverij vragen we bierliefhebbers in de desbetreffende Proeverij cafés actief naar hun mening over het bier. Zo kun je als bierliefhebber dus een bijdrage leveren aan de nieuwste innovaties van Grolsch.

Kijk voor meer informatie op https://www.grolsch.nl/proeverij.html.

Duurzaamheid bij Grolsch

Samenwerken met Grolsch betekent samenwerken met een duurzame brouwerij. De brouwerij van Grolsch heeft een recyclepercentage van maar liefst 100%. Daarnaast maakt de brouwerij sinds 2020 uitsluitend gebruik van groene elektriciteit. Biogas dat in de eigen afvalwaterzuivering wordt geproduceerd is goed voor 22% van de totale warmte behoefte bij Grolsch. De brouwerij gaat ook zuinig om met water: voor de productie van een liter bier is slechts 3,36 liter water nodig. Daarmee is het waterverbruik sinds 2005 met 33% gereduceerd. Ook het energieverbruik is met 33% gereduceerd ten opzichte van 2005. De ultieme ambitie? Een volledig CO2-neutrale brouwerij in 2025!

Grolsch gelooft dat duurzaamheid niet ophoudt bij een groene wereld. Om duurzaam te ondernemen moeten ook de omgeving en het personeel gestimuleerd worden. Koninklijke Grolsch ondersteunt dan ook regelmatig  (sociale) evenementen en startende ondernemingen. Personeel wordt gestimuleerd te sporten en met de fiets naar het werk te komen.

Grolsch ziet de samenwerking met Duurzame Horeca als een ideale vervolgstap. “Door mee te denken in de keten, kan een bedrijf een veel grotere impact maken, dan wanneer het alleen binnen de bedrijfsmuren kijkt” aldus Koert van ’t Hof, Directeur Corporate Affairs bij Koninklijke Grolsch.

Hulp is onderweg!

Spoeddienst Biertechniek 053 - 48 33 486
Spoeddienst Evenementen 053 - 48 33 135
Toned (bij Calamiteiten) 088 - 00 11 200
Weekenddienst
Met trots voor u gebrouwen. Geen 18, geen alcohol. overAlcohol
Met trots voor u gebrouwen. Geen 18, geen alcohol. overAlcohol

Ben jij 18 jaar of ouder?

Vul je geboortedatum in om toegang te krijgen tot de website.