Werken met een Groene Brouwerij
Zelf Verduurzamen
Inspiratie
Gasten
Duurzaam Personeel
Duurzaam Inkopen
DUURZAAM RENDEMENT DUURZAAM GEDRAG

Inspiratie: investeren in je personeel

Deze video komt uit de Duurzaamheid E-Learning. Heb je meer interesse in deze E-learning en wil je jouw bedrijf (verder) verduurzamen?

Zo creëer je meer waarde mét en vóór je personeel

Gastheer/gastvrouw

Je personeel is de spil in iedere horecazaak. Zij zijn het directe aanspreekpunt voor gasten. Gastvrijheid staat voorop om gasten tevreden te stellen en te houden. Je personeel trainen is belangrijk. Wij helpen je daar graag bij!

Goed horecapersoneel komt niet zomaar uit de lucht van je vallen. Je moet het werven, en nog belangrijker, behouden. Hoe werf je goed personeel? Hoe behoudt je goed personeel?

Werven van personeel

Veel horecazaken worstelen met een personeelstekort, wat hen belemmert om te groeien. In de krappe arbeidsmarkt is het niet makkelijk om personeel te werven. Hoe zorg je er dan toch voor dat goed personeel bij jou zaak aan het werk wil? Zorg ervoor dat je je onderscheidt. Biedt iets extra's wat anderen niet bieden. Dit kan een goed loon zijn, maar kunnen ook extraatjes zijn. Denk hierbij aan activiteiten voor het personeel, trainingen én de sfeer die er heerst onder het personeel. Draag dit ook uit en vertel toekomstige waarom het een-niet-te-missen-kans is om bij jouw zaak aan de slag te gaan.
Wanneer je huidige personeel betrokken en enthousiast is over jou als werkgever en je zaak om in te werken zal dit ook rondpraten. De kans dat nieuw personeel graag bij je komt werken, is dan meteen al een stuk aannemelijker. 

Behouden van goed personeel

Het is dus erg belangrijk dat je huidige personeel betrokken is. Niet alleen om nieuw personeel aan te trekken om maar ook om te ze behouden. En natuurlijk wil je dat personeel dat goed is, blijft. Eigenlijk doe je dit door de extra's dit je biedt bij personeelswerving ook echt uitvoert. Geef een waardig loon, zorg voor leuke teamuitjes en het allerbelangrijkste: waardeer je personeel.

Vraag je personeel regelmatig wat voor hen belangrijk is om te blijven werken in jouw zaak. Vraag ze naar feedback en laat ze meedenken. Zij zijn tenslotte degene die jouw gasten het beste kennen en het directe contact met hen hebben. 

Van goed naar beter

Goed personeel moet zich blijven ontwikkelen. Zo houd je je gasten tevreden én kun dat extraatje geven waardoor ze terug komen. Bepaal goed wat je belangrijk vindt in je zaak en communiceer dit duidelijk naar je personeel. Zorg ervoor dat het duidelijk is wat je verwacht van je personeel. Moeten ze zich professioneel en zakelijk naar klanten gedragen of is juist een praatje en gezelligheid belangrijk. Wees duidelijk op welke manier gastvrijheid belangrijk is in jouw horecazaak.

Wil je dat ze veel kennis hebben over wijn of bier? Faciliteer dat ze die kennis verkrijgen en behouden. Biedt een cursus of training aan en richt deze ook op de wensen van je personeel en jouw zaak.

Teambuilding

 

 

 

Je onderscheiden als werkgever, kun je onder andere doen door je personeel te waarderen én te belonen met leuke teamactiviteiten en andere uitjes. Het perfecte, horeca-gerelateerde uitstapje, is natuurlijk een bezoek aan de brouwer van jouw tapbier.

 

 

 

Hulp is onderweg!

Spoeddienst Biertechniek 053 - 48 33 486
Spoeddienst Evenementen 053 - 48 33 135
Toned (bij Calamiteiten) 088 - 00 11 200
Weekenddienst
Met trots voor u gebrouwen. Geen 18, geen alcohol. overAlcohol
Met trots voor u gebrouwen. Geen 18, geen alcohol. overAlcohol

Ben jij 18 jaar of ouder?

Vul je geboortedatum in om toegang te krijgen tot de website.